Söndag

Idag så har jag varit i stallet nästan hela dagen tur att man har trevligt sällskap av Ida, Katarina, Cissi och Johanna <3 Katarina våran humor äger ju ;D <3 Vi red ut och jag red Britney :D Har inte ridit henne sen sommaren så det var kul :) Hon var sjukt pigg eftersom att vi red ut annars så brukar hon vara sjukt seg och brukar verkligen inte vilja galoppera frivilligt men idag så fattade hon galopp när vi skulle trava. Knäppa häst <333 Såg sjukt läskigt ut när vi skulle galoppera och jag såg vad Lara gjorde mot Katarina. Hon började bocka varje gång vi fattade galopp. Älskar att galoppera ute. Var sjukt mysigt att rida i skogen förutom när jag inte duckade ordentligt för en gren så att all snö ramlade innanför jackan i nacken :S
När vi hade ridit klart så gick vi och åt. Var så sjukt hungrig. Efter det så skulle vi lasta av torvbalar från en släpvagn. När jag ställde mig på en av balarna så var jag inte beredd på att dom var hala som is så jag höll på att ramla. Nästa vecka måste vi filma när vi kör pirran, ellerhur Ida och Katarina ;) <33 Avloppet i stallet har frusit så man måste tömma allt vatten på gödselstacken. Inte alls roligt. Sen så skulle vi fylla på vatten i hagarna. Trodde att mina armar skulle gå av. Hur mycket vatten dricker hästarna egentligen? Längtar tills sommaren kommer och man kan annvända vattenslangen igen. Vid 14:45 var det gymkhana träning :D Vi blev indelade i 2 lag och fick 2 hästar per lag. Jag var i det blåa laget ( Det bästa laget ;) ) och vi fick Fairline och Frida. Det andra laget fick Ulla och MonAmi. Lite orättvist eftersom att Frida och Fariline är sjukt sega och Ulla och MonAmi är motsattsen, dom är sjukt pigga. Det värsta var att vi inte fick ha spö. Blev lite sur för när jag skulle leda tillbaka Frida i trav så släpade jag henne i mål och hon vägrade att trava. Ville ha ett spö bara så att jag kunde peta lite på henne. Det skadar inte om man inte slår dom. Oftast så blir dom piggare bara man har spöet i handen. Menmen, mitt lag vann ändå :D Eller det blev oavgjort men vi skulle bara ha haft 5 tävlingar men sen ändrade dom eftersom mitt lag vann dom 3 första tävlingarna så valde dom att ha 6 tävlingar så att det skulle bli lite mer spännande. Såklart så vann dom andra dom 3 sista tävlingarna eftersom att det var då vi behöved springa bredvid hästarna och deras hästar inte var så lata som mitt lags hästar. Ser inte direkt fram emot att först rida slalom, hoppa av, ta en tugga av ett äpple i en hink med vatten och sedan leta efter en sockerbit i mjöl och sedan springa, SLÄPA tillbaka Frida inför publik. Hahaha kommer skämma ut mig :P Menmen ingen som är där behöver jag träffa på några dagar sen :P Vi fick inte galoppera eftersom att det skulle bli orättvist eftersom att inte alla har ridit lika länge. Mitt lag: en JS6, två J4 och två J1, Det andra laget: två J4, en J2 och två J1 (siffran är oftast hur länge man har ridit) Så mitt lag är bara liite bättre ;) Bäst ju :D haha :) Har haft ont i huvudet sen jag kom hem :( Och sen så var jag tvungen att göra matte. Blää. Har fortfarande inte gjort klart den än men får göra resten imorrn.

Puss//Emmiiizz <3

Kommentarer
Postat av: katta <3

hahah^^ aa det måste vi filma nästa gång ;D <3

2010-12-06 @ 08:58:11
URL: http://skiiiitunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0