Wiiho

Wiiho rekordmånga läsare igår :P haha. Idag så har jag varit i stallet :) Sjukt kallt när det är minus 10 grader och det blåser. Tack mamma för att jag kunde ha din fjällrävenjacka <3 Den var sjukt varm och skön. Jag cissi mockade i tältet och sen hjälpte vi till att packa höpåsar. När vi var klara med det så mockade vi och så fyllde vi på vatten i stallet. Det var stopp i brunnen så vi fick diska hinkarna på gödselstacken. Sandra: " vi kanske borde börja göra i ordning våra hästar" Jag: "Vad är klockan?" Johanna: "När jag gick upp var den 10:33" Jag: "VAAAA!?" Sandra: "Den är 10:42". Vi skulle vara klara och vänta utanför rid huset 10:45 :O Alla typ släppte det dom höll på med på 1 milliskund :P Sen var vi tvungna att borsta, sadla, hämta hjälmar/västar och tränsa på 3 minuter. Helt omöjligt men det gick snabbt så vi fick skynda oss ner till tältet och då hade Helena precis öppnat dörrarna. Vi red fram med sadel. När vi skulle galoppera på volterna så ville inte Hallona så jag fick ett spö av Helena och det slutade med att hon började sparka bakut. Jag ramlade inte av men hon var smidig och sparkade högt. Efter galoppen så red vi barbacka. Elzka :) Så vamt och skönt. Hallona var rund och mjuk att sitta på :) Efter lektionen så åt vi och sen gick jag och Katarina på promenad med Cheval och Kilroy :) Vi gick travbanan runt skogen. Det är så fint med snö men det var jobbigt att gå i eftersom dom inte hade plogat där vi skulle gå. När vi kom tillbaka så gav vi hästarna mat och sen drack vi lite te. Sen skulle påsarna packas igen. Kom hem vid 16:30 och åt middag. Nu måste jag göra en matteläxa :S Hatar läxor. Sen har jag Franskaläxa till på tisdag och så måste jag lära mig en massa sånger eftersom jag ska vara med i luciatåget.

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0