Cavaletti

Har varit i stallet typ hela dagen idag :) Äntligen sol och lite värme, men tyvärr så blåste det lite för mycket. Annars så var vädret perfekt. Gick på promenad med Chips imorse. Han var så söt <3 Han är ganska rädd av sig och när jag stod på stallplanen och väntade så blev han rädd och hoppade till och lyckades smälla sitt huvud på mig vilket inte var så skönt men annars så skötte han sig jättebra. Vi hade cavaletti på våran ridlektion. Jag red Rosa. Det var roligt med höga cavaletti bommar. Vi jobbade i trav över bommarna men när vi började galoppera efter bommarna så blev han lite knäpp. Han lärde sig att efter bommarna blir det galopp så istället för att trava över bommarna så försökte han galoppera över bommarna. Vi var typ precis vid bommarna så jag ville inte dra honom i munnen så han fick lösa det själv. Det slutade med att han försökte göra något konstigt kaninhopp över bommarna. Såg nog ganska kul ut. Det kändes i alla fall jättkonstigt. Resten av lektionen gick ganska bra förutom att han inte ville gå i form. Jag fick jobba jättemycket så att han skulle böja ner sitt huvud. Efter att vi ätit sen så mockade vi i hagen -.- Det tog aldrig slut. När jag kom hem så träffade jag älsklingen. Ska försöka att gå och sova snart.

Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0