Balanshoppning med MonAmi <3

Började dagen med Projekttid. Vi bestämde hur våra klasströjor ska se ut. Sen så blev vi indelade i grupper och så fick vi lyssna när olika personer från organisationen mentor berättade om sina jobb. Bara en person var rolig att lyssna på. På musiken så sjöng vi och så fick vi tillbaka våra prov och sen fick vi en uppgift vi ska göra. Provet gick ganska bra bättre än jag trodde faktiskt. Lunchen var sådär. På tekniken så fick vi tillbaka ett gamalt läxförhör. Hon sa att det märktes att det inte var många som hade pluggat till förhöret. Jag hade tack och lov gjort det och fick MVG :D På svenskan så fick jag jobba med franska. På franskan så gjorde vi några övningar. Åkte till stallet och red på kvällen :) Vi hade hoppning och jag red MonAmi en liten B-ponny. Vi hade balanshoppning för vi var bara tre styckna, jag, Jossan och Ida *gilla* Mer hoppning för oss :D Vi hoppade en kombination vilket var jättekul. Det högsta vi hoppade var 60 cm i en kombination med armarna rakt ut. Det var svårt att hålla balansen men sjukt roligt. När vi skulle hoppa studs så var hinderna på 60 cm och då höll vi i manen och tyglarna (annars så knöt vi tyglarna så att vi skulle kunna ta tag i dom om det behövdes men även så att dom inte skulle dingla ivägen för hästarna) Första gången vi hoppade så missbedömde MonAmi avståndet mellan hinderna så hon hoppade det första hindret och sen typ stannade hon till lite vid nästa och sen hoppade hon rakt upp i luften. Vet inte hur hon som är så knubbig och liten kunde hoppa rakt upp i luften 60 cm upp och sedan över ett hinder utan att riva det men hon lyckades. Hon snubblade till en gång vilket var lite läskigt och en gång när vi hoppade så gled sadeln lite och jag tappade balansen lite kändes som om jag skulle ramla av. Sen fick jag spänna sadeljorden lite till. Var jobbigt för stigbyglarna var lite mindre än vad jag är van vid och så gled min fot och jag fick knappt loss den ibland. Var faktiskt läskigt att foten typ satt fast i stigbygeln. Efter lektionen så värkte mina knän. Kunde inte böja på dom utan att det gjorde ont :( Men nu är det bättre. När jag kom hem fixade jag det sista med svenskan och mejlade in det så nu är det klart (y) Svenska prov imorrn, blä. Ska gå och sova nu håller på att somna. Godnatt Bitches <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0