3/4 & 4/4-2011

Förlåt att jag inte bloggade igår men jag orkade inte. Först så var jag i stallet. Var inte kul att packa höpåsarna för höet var helt cp. En tjej sa att det var som spagetti utan smör :P Tog jättelång tid att packa alla påsar menmen. Sen så red vi. Vi var bara 4 styckna, jag, Katta, Cissi och Ida :) Jag red Rollan och vi var på uteridbanan. Var riktigt skönt ute även fast regnet hängde i luften hela tiden. Rollan var ganska lugn i början av lektionen. När dom andra skulle galoppera så skulle jag skritta innanför men Rollan blev sur och ville inte gå lugnt innanför utan försökte hela tiden slänga ut baken mot dom som galopperade på spåret. När jag skulle galoppera så fick dom andra ställa upp medans jag skrittade på spåret. När jag var jämsides med dom andra så stannade hon. Hon vägrade att gå framåt. Jag skänklade flera gånger men hon stod fortfarande still. Tillslut så gick, stutsade hon framåt eftersom att hon blev sur på mig. Sen typ hoppade hon uppåt och sparkade. Kändes konstigt men hon verken hoppade eller sparkade högt. När jag väl skulle galoppera gick hon damp och flög fram medans jag tappade stigbygeln -.- Hon vägrade att stanna även fast jag bad henne, knäpp häst. Efter ett varv så stannade hon. Sen började hon backa när hon skulle gå framåt och när jag släppte efter på tyglarna så drog hon ner huvudet mellan benen så att jag tappade balansen och låg på hennes hals, kul. Men jag ramlade i alla fall inte av. Var sjukt trött efter lektionen. Rollan är riktigt knäpp men sjukt rolig att rida. När vi stod och lastade av torvbalar från släpvagnen så började det regna :P På kvällen kom älsklingen hit och sen kom farmor och farfar hit och firade mamma. Hon fyller år imorrn, grattis mami <3

Skolan var tråkig idag. På SO:n så gjorde vi frågor i par. Jag jobbade med Jimmy. Sen på NO:n så gjorde vi ett gammalt nationelltprov i matte. Efter lunch så hade vi idrott och basket :/ Gillar inte basket... På matten så fortsatte vi med nationellaproven. Vi fick sluta 15 min tidigare (y) Träffade älsklingen på kvällen <33333

Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0