Back on track

Nu har jag äntligen tid att blogga igen. Har inte bloggat på en vecka nu. Men först så var jag på Åland med älsklingen. Orkar inte berätta om varje dag utan berättar bara lite om vad vi har gjort. På tisdagkvällen så hade ju vi gäster här och när dom åkt hem så började jag packa allt jag behövde ha med mig till Åland. På onsdag morgon så fixade jag det sista och sen åkte vi hem till älsklingen. Han packade sina saker och sen var det ca: 2 timmars bilfärd till båten. På båten hände inget speciellt och när vi kom till Åland så var det typ 40 min i bil igen innan vi var framme. När vi kom dit så var det bara att fixa tältet som vi skulle sova i. All packning plus en madrass fick plats i tältet (y) När vi var på Åland så har vi gjort en hel del saker. Men orkar inte berätta allt. Vi rodde b.la. ut till en ö och fiskade vilket inte gick så bra eftersom att jag inte tycker om fiskar och när jag metade fick jag napp och då skulle älsklingen få ta upp fisken åt mig. Grejen var den att älsklingen höll på att fixa med sitt spö när jag fick napp så när han skulle dra upp fisken och den kom nära mig fick jag panik och sprang där ifrån och då fastnade hans metspöskrok i hans byxor och linan fastnade på mig. Det var inte så roligt. Sen har vi varit inne i stan en kväll när det var rock off. (En festival) Utanför festivalen så fanns det en stor park där det satt en massa människor. Alla hade minst ett flak öl vid sig. Alla drack alkohol. Fattar inte att dom fick göra det. Sen har vi blåst upp en gummibått rott iväg med den och sedan insett att det var hål i den. Rott tillbaka och letat efter hålet som vi tyvärr inte hittade. Har också satt på en motor på ena båten (fanns 2 båtar där en gummibåt och en "vanlig") Jag har försökt att lära mig att ro på ett bra sätt, haha :P Tror det var andra kvällen när vi sov i tältet så började det åska och spöregna. Det var inte alls roligt men tack och lov så regnade det inte in i alla fall. Har åkt lite moppe också och badat. Tack för att jag fick följa med er till Åland. Har många rolig minnen där i från <3 I söndags kväll så åkte jag och älsklingen båt hem igen. Var hemma runt 9 (?) och då var det bara att packa om för på måndag så skulle vi åkta till norrköping. Var sjukt förvirrad men försökte packa allt jag kunde. Sen på måndag morgon så bar det av till Norrköping. Där så tältade vi och klättrade och badade. Det var sjukt varmt. I tisdags så hade jag och älsklingen halvårsdag <3 Tänk vad tiden går fort. Vi har redan varit tilsammans i 6 månader :O Älskar dig mest av allt <3333333333 Sen i onsdags så bestämde vi oss för att åka hem så då började jag, Ida och älsklingen att packa ihop eftersom att vi inte ville följa med och klättra. Jag fixade det mesta i tältet och det var så sjukt varmt. Trodde jag skulle tuppa av av värmeslag. Sen åkte vi hem i ca: 2 timmar. Väl hemma så fick vi reda på att älsklingen skulle till Åland igen :'( Ville ju få vara bara hemma med honom men så blev det inte. Hade tänkt blogga igår men eftersom att han skulle till Åland så ville jag hellre spendera varje minut jag kunde med honom. Gick upp vid 6:30 imorse bara för att han skulle få hämtning vid 7:30. Trodde jag skulle dö när klockan ringde. Var så sjukt trött men vad gör man inte för kärleken? Har i alla fall varit och badat i havet idag. Lyckades bränna mig på baksidan av låren :/ Sen på hem vägen köpte vi saker till mitt rum som ska göras om (y) Så när vi kom hem så var det bara att börja fixa. Är så sjukt trött nu. Ska nog gå och sova snart. Blev ett jättelångt inlägg men det får ni leva med.

Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0