11:14

Haha älsklingen tyckte att jag skulle blogga lite så jag gör väl det då. Har hur mycket som helst att skriva egentligen men kommer nog inte kunna skriva om allt. Ska försöka att skriva lite kort om allt som hänt. Har inte hunnit berätta om Lotta Björe täningen. Oturligt nog var mitt tåg inställt den morgonen så jag gick upp 4:50 helt i onödan -.- Menmen inget man kan göra. När jag kom dit så fick jag hjälpa till att bygga hinder och sen fixa min häst. Jag red Snowy. Hon skötte sig bra. Lotta sa att vi skulle jobba med att öka och minska farten i trav. Jag var den som ökade mest vilkethon sa också och så sa hon "Emmi leder i att öka, vem kan öka lika mycket som henne?" Det tyckte jag var lite kul. Jag gillar verkligen inte sega hästar så jag drev för att få henne att gå framåt. Träningen gick bra. Sista gången vi skulle hoppa en kombination så blevsnowy galen och hon lyssnade inte alls på när jag bad henne att minska farten. Hon galopperade i full fart mot det först hindret och kom alldeles för när det första hindret och jag tappade balansen. Sen sprang hon lika fort mot nästa hinder och kom för nära där med. Puckohääst :P Men det var kul ändå. Jag fick prov hoppa och visa alla hinder först också (a)

Sen var jag med på maskeradhoppningen med bästaste Junior. Jag var utklädd till cowgirl. Det var sjukt roligt och han lyssnade jättebra. Tyvärr så räknade dom medeltiden och den som kom närmst den vann och vi var lite för sabba :P Men vi kom trea vilket jag tycker är bra.

Som avsluting på saäva så hade vi först löshoppning och sen gymkhana. På löshoppningen så fick jag hälpa till med Krut som är 4. Han var jättesöt och stor :P Jag fick springa med och släppa och fånga in honom efter hinderna. Så söt. Sen hade vi gymkhana. Vi hade en ponny och en stor häst i varje lag och red barbacka. Det var jättekul. Det blev verkligen full fart. Vi red slalom i galopp. Så sjukt roligt. Höll på att ramla av några gånger också. Tack och lov så ramlade ingen av. Mitt lag vann alla tävlingar.

På våran julavslutning så ramlade en tjej av sin häst när den gick omkull. Det såg jätteläskigt ut. Hon svimmade och vi fick vänta på ambulansen och sen fick alla åka tillbaka till skolan. Usch :( Vi åt på coffie house och fick jättestora chokladbollar, mums.

Sen har jag firat älsklingen som fyllde 17 i fredags, grattis :* Vi åt på TGI FRIDAY. Det var jättegott. Sen på julafton så var jag här hos honom och firade den. Fick massa fina saker, tack <3

Orkar inte skriva så mycket detaljer eller m varje dag. Här är i alla fall lite om vad som har hänt.

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0