Ridning

 Vadå att ridning inte är en farlig sport. Kolla på dom här klippen:





Jag har ramlat av 3 gånger, 2 gånger barbacka. Första gången jag ramlade av så red jag barbacka (vilket jag aldrig hade gjort tidigare) Dum som jag var så skulle jag galoppera också. Det var inte svårt att sitta kvar i galoppen men när Bönan (Mr Bean) böjade släng trava så hade jag inte tillräckligt med balans så jag studdsade och ramlade av. Jag red i linne så jag skrapade upp armbågen och smällde i svanskotan så att jag knappt kunde gå. Tack och lov så rider jag alltid med väst och hjälm. Det läskiga var att Ida red precis bakom mig på Domino så han kunde ha trampat på mig om jag haft otur men nu hade jag tur och blev inte trampad på av verken Bönan eller Domino. Andra gången jag ramlade av så red jag Kilroy. Han hade varit halt ett tag så jag skulle bara skritta med på en lektion så att han fick röra lite på sig igen när han inte var halt längre. Hans psyke spökar lite så han kan få konstiga ryck ibland. Han hatar att vara ensam. Är han ensam i ett hörn så kan han helt plötsligt få fnatt och springa ikapp dom andra. Han kan helt plötsligt börja bocka utan anledning. Han är lite konstig och när jag red honom så tänkte jag vända över ridbanan och då fick han något ryck. Jag vet inte hur men jag gjorde en kullerbytta över hans hals och landade på nacken och när jag tittade upp så hade jag fötterna under ett sockerbitshinder :O Jag har ingen aning om vad som hände. Kommer inte ihåg så mycket längre. Man får alltid ont dagen efter att man skadat sig. Jag hade ont i nacken och ryggen men det gick över ganska snabbt, har jag för mig i alla fall. Tredje gången jag ramlade av så red jag Junior. Jag redbarbacka på utebanan med Ida. Vi red med långa tyglar och så rasade det snö från taket och stackars lilla Junior blev rädd och kastade sig åt sidan. Jag ramlade av och lyckades få tag i tygeln på något sätt. När jag satt på marken och höll i tygeln så studsade han runt mig och ville där ifrån. Trodde nästan att han skulle trampa på mig. Fick skynda mig att ställa mig upp bara och lugna ner min bebis. Gjorde mig inte särskillt illa tack och lov. Hade lite ont i rumpan, ryggen dagen efter. Det viktigaste man måste göra när man ramlat av en häst är att sitta upp igen. Med en gång. Inte vänta. Jag satt upp direckt efteratt jag ramlat av och det lönar sig idag. Hade jag inte gjort det så hade jag troligen blivit rädd för att rida men nu är jag inte rädd. Att rida är sjukt roligt, speciellt att galoppera ute. Man känner sig så fri. Jag har varit påväg att ramla av många fler gånger men lyckats hålla mig kvar (Y)

Har man tråkigt så har man ;) Blev ett jättelångt inlägg jag vet.

Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0