Hallona

Har inte hunnit/orkat blogga något idag. Har varit i stallet typ hela dagen. Hade roligt med Katarina, Ida, Sophie och Sandra som vanligt :) Jag red Hallona. Hon bet mig i benet när jag skulle spänna sadeljorden. Hon fick typ bara tag i byxorna tack och lov. Hon var pigg så behövde inte mitt spö. Vi skulle arbetstrava en massa och hon ville inte trava långsamt så jag studdsade jättemycket plus att jag hade sjukt mycket träningvärk i magen från igår, kul. Värkte i magen hela tiden plus att jag typ dog av hunger. Vi red en massa utan syigbyglar i början av passet men eftersom att det varit plusgrader så länge nu så rasar snön från taket och hästarna blev jätterädda så vi var tvungna att ta stigbyglarna ifall dom skulle få damp och skena iväg eller något. Hallona blev rädd några gånger men hon hann aldrig sticka för jag hann få stopp på henne. I gallopen så rusade hon allt hon hade. Var svårt att få stopp på henne när hon väl började springa. Så jobbigt att det regnat hela dagen blev ganska blöt efter flera timmar i regnet. Har svarat på några engelska frågor nu på kvällen det gick inte alls bra men dom ska in imorrn så det var bara att göra. Nu ska jag mejla in min krönika. Har ont i hela kroppen, speciellt magen :/ Håller typ på att somna :(

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0