4/1 & 5/1

Vet inte varför men igår när jag tänkte prova att blogga från Jonnas mobil så hade jag glömt mitt lösenord till bloggen -.- Försökte komma på det jättelänge men kom inte på det så bytte nu. Hann ju inte blogga igår så gör det nu istället. Igår när vi kom till stallet så mockade vi lite och sen när Katarina kom så tog vi in våra hästar. Jag red Junior, Katarina red Hallona och Ida red Maja. Såg jätteroligt ut men jättegulligt. Jag red barbacka medans Ida och Katarina red med sadel. Det var jättevarmt om rumpan ;) Vi hade jätteroligt. Alla var jättepigga. När vi skulle gallopera så började Hallona sparka bakut :O Maja pinnade på med sina korta ben och Junior sprang jättefort, trodde nästan att han skulle gå omkull :O Det var jobbigt när vi skulle sakta av för då travar dom så snabbt men jag kunde ju inte rida lätt eftersom att jag red barbacka. En gång så kändes det som att jag skulle ramla av när han dumma sig men tack och lov så gjorde jag inte det. Mina svarta mjukisar var alldeles vita när jag satt av xD Vi fixa klart hästarna och släppte ut dom i hagarna och gav dom mat. Rollan fick damp som vanligt och började sparka bakut mot dom som kom nära henne. Även Lara och Britney börja bråka och sparka varandra :O Tur att vi inte behövde gå in i hagen, inte kul om man hamnar emellan dom när dom blir sura på varandra. När alla fått mat så åkte Ida och jag hem. Vi duschade, åt och packade våra saker sen kom Jonna och hämtade oss. Vi fick hjälpa till att bygga, titta på när dom byggde ihop hennes säng. Fick ont i handlederna när jag hjälpte till att lyfta madrasserna. Sen kollade vi på film och sen sov vi hos farmor och farfar. Somnade vid typ halv två och vaknade vid halv åtta -.- Jag somnade om vid åtta och gick upp vid tio. Sen har jag inte gjort så mycket. Har träningsvärk i låren från ridningen igår. Jag vet inte vad som händer idag vi får se.

 Chips och Tabasco bråkar (inte min bild)

Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0