Västervik

Förlåt för att jag inte bloggat ordentligt den senaste veckan. Har haft fullt upp men nu tänkte jag berätta om allt som hänt. Förra lördagen bestämde vi oss för att åka till Västervik med våra klätterkompisar. Vi åkte på en klättersemester. Eftersom att vi klättrar utomhus i berg och skulle tälta så var allt så väderberoende men på lördagen hade dom lovat okej väderf till veckan så vi bestämde att vi  skulle åka. Eftersom att vi inte hade packat någonting så fick vi lite bråttom för vi skulle åka på söndag morgon. Under lördagen så handlade vi allt som vi behövde och packade. Jag var så sjukt förvirrad och taggad på att åka iväg. På kvällen kom älsklingen hit och sov här. Han följde också med till Västervik :) På söndag morgon skulle allt packas in i bilen för att sedan åka bil i ca: 4 timmar. Det blev ett fika stopp innan vi kom till campingen. Påväg till campingen så regnade det jättemycket vilket vi inte gillade eftersom att vi skulle sova i tält. Tack och lov så regnade det inte när vi kom fram till campingen. Det såg ut som om det skulle börja regna så vi fick skynda oss med att sätta upp tältet. Det var ett 6manna tält med 3 "sovrum", haha :P Ganska mysigt. Den kvällen badad vi bara. Det var 22 grader i vattnet. Helt okej faktiskt ;) Det var svalt på kvällen och man sov gott under täcket/ i sovsäcken.
Måndag: Så fort solen gick upp på morgonen så vaknade man. Dels av ljuset och dels av värmen. Gick upp vid kanske 9 tiden. Vi bestämde oss för att åka och klättra på någon ställe och packade oss i ordning och åkte iväg. När vi gick till klippan så såg jag en orm. Jag höll typ på att dö eftersom att jag har fobi för ormar. Jimmy gick och skulle ta bort den men den flyttade inte på sig när han stampade runt den så han fick lyfta brt den med en pinne. När vi kom fram till klippan så var det så sjukt mycket mygg. Inte alls mysigt. Det fanns en gästbok i en brevlåda på ett träd där som jag skrev i. Jag klättrade inte mycket men det jag klättrade kände jag mig nöjd över. Sen åkte vi och handlade lite och sen badade vi.
Tisdag: Vaknade vi ganska tidigt. Vi gick och badade vid stranden eftersom att det var bra väder. Älsklingen hoppade från tian i hopptornet :O Galning <3 På eftermiddan så åkte vi och klättrade. Vi fick leka "bergsgetter" för att komma fram till klättringen xD Vi fick hoppa mellan olika stenar :P Jag och älsklingen klättrade inte så mycket men det var mysigt i alla fall. När vi kom tillbaka så badade vi igen :) Blev ett kvällsdopp. Hade svårt att somna sen på kvällen. Kanske för att vi skulle åka hem dagen efter (?)
Onsdag: Vi hade lite olika förslag på vad vi skulle göra på morgonen men för varje minut som gick så blev det mörkare moln på himlen. Vi bestämde oss för att fort packa ihop tältet innan det skulle börja regna (det såg ut som om det skulle börja regna) Det tog typ lite mer än 1 timme att packa ihop alla saker, packa ner tältet, packa in allt i bilen och checka ut. Sen blev det en lång resa hem :P Somnade medans vi kollade på film. Vaknade av ett ryck när någon blev skjuten i filmen. Älsklingen skulle hem och sen stack vi hem och packade upp. På kvällen firade vi pappa.

Lite kortfattat om mina dagaar i Västervik :)

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0