Ridning, flum & bad <3

Jag hann inte blogga igår. Först så var jag i stallet och hjälpte till med det vanliga, packa påsar och mocka typ :P På våran ridlektion så hade vi typ en mix av dressyr/cavaletti/hoppning. Det var jätteroligt. Vi jobbade med skänkelvikningar och red över cavalettibommar. Efter några varv så red vi utan stigbyglar över bommarna. Det var sjukt jobbigt för benen eftersom att man behövde spänna dom för att inte sitta i sadeln men det var jätteroligt :) Vi var bara 5 styckna och jag red Junior :D Han skötte sig jättebra men han hade lite problem att göra skänkelvikningar. I ena varvet gick det jättebra men i det andra gick det mycket sämre men han är bäst i alla fall. Min lilla bebis <3 I slutet av lektionen så skulle vi hoppa ett sockebitshinder. Man fick hoppa utan stigbyglar om man ville. Jag frågade om det funkade på Junior och Helena sa att landningen typ var det svåraste och att jag blev den första som provade. Han hoppade jättebra :) Det var bara en gång som han stannade framför hindret och sen hoppade typ rakt upp :P Min söta lilla bebis <3 På kvällen så kom älsklingen hit <3 Vi stack till A*** och kollade på film och flumade. Stack hem vid typ halv tolv. När vi kom hem så var jag flum så kunde inte sova :P

Vi vaknade vid typ 10. Vi skulle ha åkt och klättrat men det var så varmt så vi bestämde oss för att åka och bada istället. Vi åkte till Kairo och skulle bada där men vattnet var så jävlakallt. Jag typ dog bara jag gick i vattnet så att fötterna täcktes. Älsklingen gick upp i tornet skulle hoppa i vattnet men han tänkte bara hoppa om han fick en kram när han kom upp igen. Eftersom att jag är världens badkruka så tänkte jag att han inte skulle göra det så gick med på att han skulle få en kram OM han hoppade i vattnet. Självklart så hoppade han ner i vattnet. Jag typ dog när han skulle få sin kram sen. Jag badade inte då utan vi gick upp och solade lite. Då kom A*** dit. Han är ingen badkruka han heller så han hoppade också i med en gång. Sen när älsklingen kramade mig precis vid kanten (vilket jag inte ville men han sa att inget kommer hända) så kom A*** och knuffade i oss i vattnet. Jag typ dog igen. Fyfan vad kallt vattnet var. Mitt första dopp för i år. Ofrivilligt men ändå. Jag skulle aldrig hoppat i självmant så det kanske var bra att jag blev iknuffad (?) Lite senare så skulle jag putta i älsklingen i vattnet och när han står på kanten och jag puttar i honom så tar han tag i min hand och drar ner mig i vattnet. Det var lika kallt i vattnet då. Det sista jag gjorde var att knuffa ner älsklingen i vattnet. Sen var det bara att springa i till land innan jag skulle hamnat i vattnet. Men straffet blev ändå kallt och blött men det förtjänade jag väl. Förlåt alla som blev hörselskadade under dagen. Sen åkte vi hem. Jag hade bränt mig :( Speciellt på en sidan :/ Jag däckade på kvällen. Var så sjukt trött. Jag sov i typ 15 min. Alltid jag. Imorrn så är det skola igen :( Men vi har i alla fall 1 timmes sovmorgon :D

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0