Senaste dagarna

Söndag: Var jag i stallet :) Fick vattna i ridhuset, mocka, packa påsar och fylla på vatten. Jag red Lara och hon gjorde inte som jag ville. Hon trängde med bogen i alla hörn och ville inte göra det jag bad henne om. Precis när Helena hade berättat vad vi skulle göra så rasade det snö eller så blåste det bara till i tältet (vet inte vad som hände) så fick Lara damp. Eftersom att typ alla andra hästar var på andra sidan av tältet så blev hon extra rädd och skenade genom hela ridhuset till dom. Jag hann inte reagera utan satte mig bara djupt i sadeln men det läskiga var att hur mycket jag än tog i tyglarna så stannade hon inte. Hon drog in huvudet mellan benen och sprang så fort hon kunde. Blev lite rädd eftersom att hon inte reagerade när jag bad henne att stanna men hon stannade tack och lov när hon stod bredvid sina kompisar. Sen red jag Chewall och Katarina Kilroy på lektionen efter eftersom att dom behöver röra på sig efter deras skador. Vi fick inte galoppera men skritta och trava. Blev väldigt kallt när vi satt stilla medans dom andra galopperade. Min fingrar domnade bort och jag var sjukt hungrig efter det så vi gick och åt i varma boden :) När jag kom hem så hann jag bara byta om och äta för att sedan åka till Jonna och fira henne, grattis :) När jag kom hem så snackade jag på skype med Sanna, Ida, Katta, Anthon, Julius och Monika. Elzka skype <3 Snackade i telefon till typ 2 för att reda ut några saker.

Måndag: Städade jag lite och sen kom Anthon hit. Vi kollade på film och snackade och sen sov han här <3 Vi somnade vid typ tre och gick upp vid halv tio.

Idag: Anthon har åkt hem för snart ska jag iväg och äta lunch. Får se vad jag hittar på när jag kommer hem.

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0