Helg <3

Förlåt för min dåliga uppdatering. Jag har gjort saker hela tiden så har inte hunnit blogga så berättar om min helg nu istället :)

Fredag: Var vi på judiska museet i stockholm. Vi satt och lyssande på en överlevare från andra världskriget. Helt sjukt vad som hade hänt henne :O Sen åt vi i stan innan vi åkte hem. Jag och Johanna var jätteflum. När jag kom hem sen så packade jag mina saker och fixade lite och sen åkte jag till älsklingen <33333 Sov där. Somnade tidigt för jag var så sjukt trött. Märkte inte ens att han pratade med mig :O Däckade totalt.

Lördag: Vaknade ganska tidigt och var sjukt trött. Gjorde mig klar och sen var jag med älsklingen, Lova, Johanna och Ida <333 Vi var ganska flum. Inte kul att få grus innanför tröjan :P Var inte med dom så länge för dom skulle spela match på eftermiddagen. När jag kom hem till älsklingen igen så åt vi våfflor, gott. När han skulle stryka gardinerna så slutade det med att vi hade mini vattenkrig, haha. Roligt man kan ha ;) Däckade på kvällen igen :O Hörde inte ens mitt sms trots att sms signalen är sjukt hög. Älsklingen hörde inte heller smset :O Hörde mitt andra sms. Först då vaknade jag. Kom hem och gick och la mig ganska snabbt.

Idag: Har jag varit i stallet. Var ganska kallt idag :( Men solen har i alla fall lyst. Jag red Rollan och vi hade dressyr. I skritten tyckte jag att hon verkade lugnare än förra veckan men när vi började trava insåg jag att jag hade fel. Hon var lite dampig men ändå rolig. Man lär sig så mycket av att rida henne. När dom andra galopperade på spåret så travade och skrittade jag innanför spåret eftersom att hon springer så mycket snabbare än alla andra. Hon kunde helt plötsligt bara ställa sig helt stilla och vägra att gå fram idag. När jag skulle galoppera så skrittade dom andra innanför spåret. Hon dummade sig igen och ville inte gå framåt så jag fick ett spö. När Helena skulle ge mig det började hon backa och vägrade att stå stilla eller att gå framåt men till slut så hade jag spöet i handen. (Låter kanske konstigt att ha spö på en så framåt häst som henne men jag använde aldrig spöet. Bara av att hon veta att jag har det handen så slutar hon att dumma sig och blir genast snällare) Sen skulle jag bara skritta framåt men då tyckte hon att vi skulle galoppera istället så hon sprätte iväg i galopp vilket jag inte var beredd på så jag tappade ena stigbygeln. Sen ville hon inte stanna. Till slut så kunde hon lyssna och sakta av. Hennes galopp är helt sjuk. Men det är roligt. Hon är speciell. Var helt slut efter en timme på henne. Efter att vi ätit så mockade vi, fyllde vatten i boxarna, matade hästarna, packade påsarna och sen stack vi hem. När jag kom hem så var jag för en gångs skull duktig. Jag brukar typ dö med datorn men idag så började jag på min franska läxa (som ska in på tisdag), läste lite i min bok till svenskan och städade lite. Duktig chey (y) Var inte på så bra humör imorse men nu är det bättre. Har haft ont i magen hela dagen :/ Menmen. Börjar bli trött redan nu :O Sova kanske? Lycka till med det men man kan ju alltid verka duktig och att man faktskt lägger sig i tid.

Krya på dig Dante bebis <3333333 Bli bra igen! Vill inte se dig så här. Bli frisk nu!! <333333333

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0