12/5-2011

Torsdag: Var tvungen att gå upp vid 5 :( Pappa kom och väckte mig vid 5:10. Packade det sista och försökte äta lite och sen åkte vi och hämtade Johanna och Larisa. Vi fick vänta vid stationen på att alla skulle komma och sen åkte vi till stan. Där fick vi byta till tåget som gick till Göteborg. Vi satt på tåget i ungefär 4 timmar. Lite drygt menmen. Ett tips till alla som blir åksjuka är åksjuketabletter. Dom funkar faktiskt. När vi kom fram fick vi åka spårvagn till campingen, Lisebergbyn. Vi kunde inte få våra stugor förrän klockan 15 och klockan var 12. Vi fick lämna vårat bagage där men ta med våra badkläder. Jag fick släpa med mig mina värdesaker också och det var tungt… Vi åkte till ett universeum. Det var roligt. Dom hade ormar, kräldjur som jag verkligen inte gillar. Dom hade också en regnskog och där fanns det bl.a. apor och fåglar. Det var så sjukt varmt i ”regnskogen” Efter en timme så åt vi och sen åkte vi och badade på ett äventyrsbad. Dom hade 3 vattenrutschkanor. Jag vågade åka 2 styckena men en var först en tunnel som sedan ledde ut till en slags tratt eller vad man ska säga. I tratten så snurrade man flera var innan man ramlade ner i hålet längst ner. Jag vågade först inte åka den för jag gillar inte känslan av att vara instängd. Men till slut så åkte jag den.  Det var inte så farligt. En gång när jag tog fart så slog jag i armbågen i väggen. Slog precis i fel så kunde inte stödja mig på armbågen på hela kvällen och i någon dag efteråt. I vissa lägen gör det fortfarande ont :/ Men det är mycket bättre. När vi kom tillbaka till campingen så fick vi våra stugor. Det var jättenära att jag och Johanna fick en stuga för oss själva men vi var tvungna att dela med D***** och M*****. Det fanns 4 sängar, en toalett med dusch, ett mini kök och en TV i varje stuga. Najz. Vi gick och köpte chips och dricka på kvällen och sen gjorde vi inte så mycket mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0