8/5-2011

Söndag: Var jag i stallet med Älsklingen och Ida. Ida och jag skulle packa påsar (vilket han inte kunde hjälpa till med eftersom att han är allergisk) Han ställde en skottkärra i solen och somnade. Var jättekul att se hans reaktion när jag flyttade på skottkärran :P Resten av dagen gick åt till att mocka hage, mocka i stallet, mocka i ridhuset och fixa vattnet. Var hur varmt som helst. Vi hade ingen ridning på dagen utan skulle rida ut på kvällen i 2 timmar. Jag skulle ha ridit Kilroy men fick inte rida ut med honom pga. av att han kan få damp ryck. Jag fick rida Chewall istället. Det var så mysigt. Vi red jätte långt bort och galopperade på en äng. Det var helt underbart. Sånt man bara läser i böcker eller drömmer om. Var så vackert. Chewall  var lagom pigg. Han lyssnade om jag bad honom lugna sig men ökade direkt när jag längde på tyglarna. Vi red sist för han bryr sig inte så mycket om han går sist. Alla hästar blev mer eller mindre pigga. Piggare än om vi hade ridit på banan. Jag fick ta Idas spö för Fairline var jättepigg. När vi kom tillbaka så släpptes hästarna ut och sen åkte vi hem. Messade med älsklingen och fick reda på att han var med A*** en av hans kompisar och att dom var nära där jag bor så jag fixade mig snabbt och stack ut med dom. Var ute i typ en timme och sen gick jag hem och sov. Hade bränt mig på axlarna eftersom att jag hade mockat i linne ute i solen hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0