Så kan det gå

Kom på en sak som aldrig skrev i det andra inlägget. Eftersom att vi sprang i runby så tog många sina moperder dit, såklart. Dom parkerade dom lite klantigt för en lastbil skulle åka förbi men fick inte plats riktigt för på ena sidan så stod mopederna och på andra sidan så var det ett dike. Chaffören tutade och blev typ otålig när ingen flyttade på mopederna. Grejen var den att en del var i spåret och kunde inte flytta på sina mopeder. Chaffören fick bråttom och började köra. Jag stod och tittade och ser och hör hur han kör på moppen och hur något går sönder och faller i marken. Sen stannar han. Någon flyttar lite på den stackars moppen och så kör chaffören förbi halvt i diket. Ena blinkersen hade gått sönder på moppen. Vet inte om kåpan också gick sönder. En lärare var och snackade med chaffören, jag hoppas att han ersätter det där. Hade det varit min moppe hade jag blivit jättesur och förbannad. Ibland undrar jag vad människor tänker med. Stackars den som ägde moppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0