Tack <3

Dax att blogga igen :) Hann aldrig att blogga igår så bloggar nu istället. Igår så var jag först i stallet och packade påsar, fixade vatten och mockade i stallet och i hagen. Före våran ridlektion så var vi tvugna att plocka fram en massa bommar, hinderstöd, tunnor, pallar och däck. Vi var till och med tvugna att hämta bommar i från ridhuset för bommarna på ridbanan räckte inte. På våran ridlektion så hade vi bruksridning. Då väljer man vad man vill göra av lite olika saker t.ex. så fanns det en lite "hinderbana". Då skulle man styra hästen så att dom inte gick utanför bommarna som hinderbanan bestod av. En grej var att man skulle få hästen att ställa fötterna i ett däck. Grejen med bruksridning är den att man vill få hästen att följa med oss. Om vi säger att hästen ska gå i däcket så vill vi att dom ska lita på oss och göra det och inte kämpa emot. Vi var bara 4 elever, jag, Ida, Katta och cissi. Jag red Kilroy. Han kan vara lite knäpp men han skötte sig. Han tvekade lite när vi skulle göra vissa saker. Typ när jag ville att han skulle gå i ett däck men han gjorde det. Det enda som han tyckte var jätteläskigt var att gå på en pressening. Han fick lite smått panik och ville inte alls. Grejen är den att man kan inte bara ge upp och gå iväg när hästen inte vill för då blir det som om hästen har "vunnit" så min ridlärare skulle hjälpa mig och leda på honom på presseningen. Han kunde gå ett steg fram mot presseningen men sen gick han 5 steg bakåt. Han snurrade runt den lilla presseningen jättelänge. Till slut så stod han på presseningen med båda frambenen. Han var inte helt nöjd men han stod i alla fall kvar. Duktig häst <3 Bara för att jag, Katta och Ida hjälpte en tjej med det hon behövde när hon började rida där så blev vi bjudna på glass av tjejens mormor (a) Tack för glassen :D Det var jättegott för det var så sjukt varmt i stallet. Jag hade bränt mig lite på axlarna pga att jag hade varit utomhus och mockat under dagen. När jag kom hem sen så duschade jag och sen kom älsklingen hit :D <3333 Äntligen. En och en halv vecka kändes som typ ett år. Fick ett armband och en rosa burberry halsduk, tack <333333333 Har saknat dig så sjukt mycket <3333333333333

Idag så har vi sprungit milen så vi började senare så fick typ en och en halv timmes sovmorgon :D Milen är 7,1 km. Bra att den heter milen :P Menmen. Fick åka med Johanna dit, tack <3 Jag och Johanna gick och sprang runt. Man slutade när man kom i mål :D Så det blev kort dag. Fick skjuts hem sen (y) Ikväll så ska jag handla lite saker, om jag hittar det jag behöver och kanske träffa älsklingen. Hoppas <3

Ett långt inlägg men ändå

Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0