13/11-11

Asså jag är så j*vla dålig på att blogga. Det går flera dagar mellan varje inlägg. Men just nu har jag saker att göra hela tiden. Aja får se om jag kan komma igång med bloggandet igen.

Förra måndagen så var jag ute på Säva. Skulle ridit en c-ponny men frågade om jag fick byta till en större häst och då fick jag byta till en häst som var 165 cm i manken :D Hon var lite ouppfostrad. Hon försökte gå på mig i boxen som om jag inte fanns. Men sen när vi red så gick det jättebra. Hon var rolig  att rida och dukitig. Men i början var hon lite seg men med ett spö i handen så ;) Behövde typ inte ens använda det. Bara av att hon visste att jag hade det i handen så skyndade hon sig lite mer. Sen tömkörde jag Robin Hood :) Han var duktig han med. Vi jobbade med skänkelvikningar och i slutet lyssnade han jättebra. Sov med älsklingen sen på kvällen också :D <3

Resten av veckan hände inte så mycket. Red chewal på torsdagen. Han skötte sig ganska bra. Det var sjukt mysigt att galoppera. I fredags så slutade jag lite tidigare och så mötte jag älsklingen vid stationen. Sen åkte vi till honom och firade hans mamma, grattis Tessan :) Jag sov hos honom på kvällen sen. Igår så åkte vi hit och sov här. Sov i vattensängen :P Kändes lite anorlunda men mysigt. Idag så red jag Britney och vi hade hoppning. Hon skötte sig ganska bra :P Fick "bråka" ganska mycket med henne i början för att hon skulle gå framåt. Men i slutet av lektionen så skötte hon sig mycket bättre. Red ut på Rollan sen med Elsa som red Dante och Katta som ledde chips. Det var mysigt. Snart kommer älsklingen hit. Synd bara att han måste vänta på bussen eftersom att den bara går en gång i timmen menmen...

Puss på er//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0