Lite om mycket

Hejhej. Har haft mycket att göra (som vanligt) Glömmer bort bloggen helt och hållet. Hade praktik i en vecka på K 2. Det var sådär. Jag och Johanna fastnade i hissen på torsdagen och fick panik. Vi kom ut efter en stund men det var jätteläskigt. Red som vanligt på kvällen och då hade jag Hallona. Vi skulle rida ut i två timmar men det blev inte så. Efter en timme red vi tillbaka in i tältet och jobbade där. Det blev så mörkt så man såg ingenting. Sen har vi varit iväg med klassen till Norrköping för att få köra traktor och fyrhjuling. Vi hade teorilektioner och körlektioner och även ett prov för att kunna få fyrhjulingskort. Det var 35 frågor på provet och jag hade 34 rätt :) Ingen hade alla rätt så jag var bäst ;) haha nejdå. Vi bodde i små stugor och jag bodde med Emma, Emma, Felicia, Anja, Isabelle, Kendra och Lisa. Vi lyckades även ha sönder en säng när vi var där, ops. Sen när vi kom tillbaka till skolan så lämnade vi in ett projekt och sen hade vi "final". Då fick vi frågor som vi skulle svara på. När man svarade rätt så fick man en ny fråga osv. Efter några frågor så fick vi ledtrådar. Ledtråd ett ledde till ledtråd två osv. Sen vid ledtråd fyra fanns skatten. Mitt "lag" hittade skatten först. Det var kakor till hela klassen, mums. Jag red chewal på kvällen och vi hade hopping. Han skötte sig bra. Han hoppade allt. Vägrade några gånger men han är ju rädd för bommarna så det var inte så konstigt. Över kom vi i alla fall utan att behöva krångla en massa. Sen på fredagen slutade vi tidigt. Jag blonderade mitt hår och väntade på älsklingen. Har varit med älsklingen nästan hela lovet. Firade våran 9 månadersdag i onsdags. Tiden går fort. Red barbacka på Chewal på söndagen och på trosdagen red jag också barbacka på Chewal. Fast då jobbade vi även lite på marken. Idag så red jag bästaste Junior barbacka. Vi jobbade i galopp och det var jättemysigt. Sen  red jag och Ida ut på Rollan och Dante i skritt. Jag red Rollan och hon Dante. Var jättemysigt men helt plötsligt ville Rollan inte gå fram. Hon frös fast i marken. En stund senare så blev hon skrämd och försökte sticka iväg med mig. Tur att hon inte hann. Nu väntar jag på att få snacka med älsklingen. Vet inte när jag får träffa honom igen :'( Har haft världens mest underbara lov tillsammans med honom men nu får han inte ses. Får damp... Aja nu ska jag inte skriva om hur förbannad jag är över att vänta på svar hela tiden.

Bloggar mer när jag känner för det
Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0