Hm... Blogga?

Har inte bloggat på evigheter men jag har inte orkat. Orkar inte berätta vad som har hänt varje dag sen jag slutade blogga för det skulle ingen orka läsa. Sen jag bloggade sist så har vi haft profil vecka i skolan och då var vi med hästar hela veckan. Sov i stallet onsdag till torsdag. På tosdagen red vi ut vilket var mysigt. Jag red Finest fable :) Sen på kvällen red jag ut med ridskolan och då på Junior :D På fredagen den 2/9 så var jag kompledig så då åkte jag till stan och mötte älsklingen. Det var våran 7 månadersdag så vi gick på bio i stan, mysigt. Såg saknar dig. Sen har jag varit i stallet och ridit lite olika hästar. Ute på Säva har vi jobbat mycket med körning. Har fått köra lite olika shettisar. Sjukt roligt att galoppera :) En shettis som jag körde försökte typ sparka bakut när jag skulle galoppera med honom, så sjukt söt :) Har klättrat lite och gått handledarkurs för att få börja övningsköra också. Var på fest med älsklingen i fredags :) Det var kul tills en kille blev liiite full, haha :P I söndags så var jag i stallet och red Hallona. Vi hoppade och det gick sådär. Hallona var inte på humör och ville inte sammarbeta med mig. Hon var slarvig när vi hoppade låga hinder men det blev tack och lov bättre när vi hoppade lite högre. Vi hoppade en kombination med 3 hinder och när hon hoppat första hindret bra så typ stannade hon framför nästa och hoppade rakt upp i luften över hindret och gjorde typ samma sak på det sista hindret. Fick lite mer flyt i hoppningen när vi hoppade högre hinder för då kunde hon inte slarva lika mycket. När jag ridit klart så skulle jag ta med mig 2 hundar till boden när vi skulle äta. Dom väger ungefär 100 kg tillsammans och när jag skulle gå med dom till boden fick dom syn på 2 andra hundar som dom ville hälsa på. Först så gjorde dom inte så mycket men när den stora hunden bestämde sig för att han ville hälsa på dom andra hundarna så följde valpen med och jag ramlade omkull och släpades i gruset innan jag släpte kopplerna. Det var verkligen inte skönt. När jag reste mig så sved det överallt. Speciellt på magen, knäna och i händerna. Såg att jag hade flera små sår i ena handen men det hade jag inte tid att tänka på utan fick skynda mig att gå till hundarna och hämta dom. Jag tog valpen och Katta tog den andra till stallet. Dom andra hundägarna var typ jättesura på mig. Att jag gjort mig illa brydde dom sig inte om. Tack Lena som hjälpte mig och plåstrade om min hand ute i stallet. Kunde inte mocka mer den dagen i alla fall. Min piercing började blöda också :( När jag kom hem sen så fick jag stå och försöka få ur all smuts ur såren med en nagelborste, aj säger jag bara. I måndags när jag vaknade så hade jag ont i mina revben. Kunde inte skratta, ta djupa andetag eller hosta. Jag var arbetsledare när vi hade stalltjänst vilket passade bra eftersom att jag verken kunde mocka eller sopa stallgång. Packade av det höet som fanns och resten av tiden så delade jag ut sysslor till dom andra :P Körde världens sötaste shettis på eftermiddan :) När jag kom hem sen så träffade jag älsklingen <3 Jag låg vaknen typ hela natten kändes det som och när jag vaknade på tisdags morgonen så mådde jag inte så jätte bra så stannde hemma. Har varit hemma idag också men mår mycket bättre nu så ska nog till skolan imorrn :) Det blev ett långt inlägg i alla fall menmen :P

Ha det bra
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0