Hopplektion!

Hejhej! Nu är jag hos älsklingen igen. Idag så har jag varit i stallet och hoppat världens sötaste men lite knäppa häst. Hon ville inte gärna trava långsamt över bommarna. Hon tyckte att det var bättre att hoppa över två travbommar än att bara trava som vanligt, sötnosen. Hon blev jätterädd när snön rasade ner från taket och försökte sticka med mig några gånger men det gick bra. Jag förstår om hon blev rädd för snön rasade så plötsligt. Efter att jag hade travat över bommarna ett tag så provade vi att hoppa lite. Det gick bra så länge jag travade långsamt mot hindrena. Hindrerna var inte så stora men hon hoppade ganska högt ändå. Efter hindrena så fick hon ganska bråttom men det var kul. Hon sparkade ibland efter hindrerna men det var bara en gång som jag nästan ramlade av, haha. Vi hoppade även en kombination som gick jätte bra. Hon hade bråttom över men lugnade sig efter ett tag. Jag höll på att ramla av när hon hoppade åt sidan istället för över hindret men tack och lov så satt jag kvar. Jag ville inte ramla av. Hopplektionen var jätterolig! Nu ska jag se om älsklingen kan vara lite social med mig.
 
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0