I'm back <3

Hej igen <3 Orkar inte berätta om varje dag som varit men torsdagen den 2 februari var ju min och älsklingens ett års dag och han sov här. Sen på fredag var jag i stallet. En av hästarna fick jättebråttom in i sin box när jag ledde henne så struntade i mig och då blev jag klämd mellen 600kg häst och en väg, det var jätte skönt... Jag fick även skritta madonna. Sen på kvällen så var jag på bio med älsklingen. När vi kom fram till station såg vi tåget rulla in på prreongen och vi vägrade att missa tåget så vi sprang och spärrvakten släppte förbi oss och när vi kom upp på perrongen så höll dörrana på att stängas så jag och någon annan tjej stoppade båda våra händer mellan dörrarna så att den inte skulle stängas så då hann vi med tåget (y) Vi kollade på en gång i phuket. Den var riktigt bra. Sen fick vi skjuts hem till älsklingen. Vi gjorde inte så mycket resten av helgen. Förra måndagen red jag Zwierka (stavning?) Hon är en riktig bitch. Hon är så jävla grinig. Jag blev biten i ryggen och hela lektionen strök hon öronen bakåt så fort någon kom nära hennes rumpa. Hon var ganska rolig att rida förutom att hon var så sur. Sen när vi skulle skritta upp till stallet så kom en annan häst för nära hennes rumpa och då fick hon damp och började sparka bakut. Pucko häst <3 Sen i stallet struntade hon i mig. Hon tyckte att hon skulle bestämma. Men det tyckte inte jag. Sen i veckan hade jag några inlämningar och så men annars så har det inte hänt så mycket. I torsdags så red jag Rollan och hon skötte sig ganska bra. Vi travade ett var åt ena hållet och sen när vi bytte var och skulle trava ett till varv fick hon damp och började sparka bakut så jag fick sendrag i rumpan :/ Efter det blev det bara skritt och till slut lugnade hon ner sig lite i alla fall. Sen red jag Kilroy. Han skötte sig bra. På fredagen var jag i stallet och då fick jag mocka, sopa, fixa hö, ta in/ut hästar, ta av och på hästar sina täcken och så fick ajg rida Pyttan och Madonna. Jag och två till red ut med Pyttan och dom med sina hästar. Det blev mest skritt men även lite trav. Och sen skrittade och travade jag madonna lite. Efter det träffade jag älsklingen. I lördags så var vi på bio med A*****, M****, J****, E*****, L***, J****, D****, J******, J**** och C****. Vi såg mission impossible 4. Innan vi kollade på filmen var vi på donken och då kom det någon gubbe dit som stank sprit och hade kissat på sig. Han bad om en tia och pratade någon blandning av svenska/finska/ryska. Det var inte mysigt. Han var lite aggressiv när han snacka med oss men tack och lov så gick han efter ett tag. Igår så kollade jga och älskling på film och bara tog det lugnt. Idag har jag varit i stallet och ridit Zwierka (stavning?) igen. Hon var lite bättre idag och lyssnade lite mer på mig tack och lov. Imorrn ska jag på studiebesök. Får se hur det blir.

Ha det bra!
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0