En vecka, 476 ord

Hej igen, nu var det ett tag sen jag bloggade sist men jag har varit ganska upptagen. I alla fall så förra fredagen så var jag på min praktik plats. Jag fick, mocka, sopa stallgång, ta in och släppa ut hästar och skritta Madonna. På kvällen träffade jag älsklingen. På lördagen så var vi i centrum och träffade älsklingens pappa. Sen sov vi hos mig och på söndagen så gjorde vi inte så mycket. På måndagen så var jag i stallet och red Kasper och så hade vi sitsträning och logerade Balalajka ( väldigt många a:n i det namnet ;) ) Hon var extremt känslig. När man släppte stigbyglarna så att dom rörde sig så trodde hon att hon skulle fatta galopp. Eftersom att vi inte hade några tyglar när vi blev logerade så tog det ett tag att få stopp på henne men det var kul ändå. Det var roligt att få rida kasper. Han skötte sig bra. När jag skulle hämta honom från hagen så ville han inte gå in. ( han gillar inte att gå in från hagen, vet inte varför) Jag hade med mig lite kraft för att locka på honom men han sprang bara iväg. Alla andra hästar ville gärna trängas runt mig vilket jag inte gillade. Speciellt inte när dom bråkade bredvid mig. Vicktoria hjälte mig och till slut fick jag tag på honom, tack Viktoria <3 Hans grimma satt konstigt då den var lite för stor och han hade kliat sig. Han var på väg att springa iväg nät jag höll i hans grimma men med lite övertalning så stannade han, tur det. Sen var jag i skolan på tisdagen och på kvällen hjälpte mamma mig att fixa mitt rum. På onsdagen var jag i skolan och sen sov älsklingen os mig, mys <3 På torsdagen var det också skola och sen var jag och red. Jag och Ida red Rollan och Dante. Rollan skötte sig ganska bra. Sen red jag rosa. Vi hade hoppning och det gick helt okej. Han bockade en gång i galoppen vilket förvånade mig. Han brukar inte göra det. Sen blev han väldigt pigg och laddad när vi skulle hoppa. Igår så var jag på praktikplatsen igen. Jag fick mocka, sopa stallgång, skura golv, ta in och ut hästar och skritta Madonna. Jag och Emma skrittade ut i typ 30 min. Hon red Rut. Blev trampad på foten av Madonna. Tur att jag hade stålhätta på skorna. Sen på kvällen åkte jag till älskling och så sov vi här. Vi somnade vid typ halv tre :P Idag har vi inte gjort så mycket. Imorrn ska jag iväg och rida Madonna igen, kul <3 Har så sjukt ont i hela kroppen. Tror jag fick det när någon av hästarna drog igår när jag ledde dom. Nu ska jag vara lite social.

Ha det bra
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0