Hoppsan

Hej igen. Nu var det extremt länge sen jag bloggade sist. Jag kommer knappt ihåg vad som hänt sen jag bloggade sist. Just nu ligger jag i sängen och skriver på min iPad som jag köpte igår :D I love it <3 haha. Jag har i alla fall varit i skolan och varit i stallet det vet jag :P jag har lyckats ramla av Kilroy för några veckor sen (a) vi hade hoppning och vi hade hoppat ett hinder flera gånger och sen höjde min ridlärare så att hindret blev ca: 80cm högt. Vi kom i full fart mot hindret och Kilroy märkte inte att hon hade höjt hindret så i sista stund tvärnitade han och drog ner huvudet på andra sida av hindret och då flög jag över. Fick ont i axeln och revbenen men det gick bra. Sen har jag ridit slitsen Rollan. Hon har varit duktig <3 sen har jag ridit Junior :D han varit jätteduktig! Sen har jag varit med älsklingen. Vi hade månads dag i lördags <3hm... Jag orkar inte skriva om allt som hänt men förhoppningsvis börjar jag blogga igen. Imorrn är jag ledig och på onsdag också :D hoppas min hand blir bra igen bara. Juste i fredags så fick jag rida en häst på min praktik plats. Hon hette Calida. Jag red ut med en tjej och hennes häst hade damp men min var ganska lugn. När vi skulle galoppera upp för en backe började min häst bocka men det kändes inte så mycket eftersom att det var uppförsbacke. När vi kom upp började den andra tjejens häst bråka så då red vi ner igen. Calida ville trava i nedförsbacken. Inte kul... När vi kom ner fick min häst lite damp. Hon ville inte gå sist längre så hon började småsparka och småstegra sig och försökte galopperaförbi den andra hästen. Vi travade bredvid varandra för att de skulle lugna sig lite och sen skulle vi galoppera lite. Jag fick galoppera först. När den andra tjejen ropade att vi skulle sakta av så ökade min häst och jag fick nästan inte stopp på henne. Det tog ett tag tills jag lyckades lugna henne. Sen red vi på banan en liten stund. Det gick jättebra. Nu ska jag sluta skriva så ni orkar läsa.

TTYL <3
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0