Bäst! <3

Ligger i sängen och halv sover. Jag sov alldeles för lite inatt så jag är helt död. Idag så har jag varit i stallet. När vi kom dit så hade vi först stalltjänst och sen blev vi indelade i lag. Jag var i lag med Julia, Ebba, Helena och Rebecca. Vi var bäst! <3 Vi fick rida pinnen och bönan. Gymkhanan gick bra. Vi gjorde många olika vändor. En gång skulle alla rida samma ponny. Då skulle den första rida till ett hinderstöd och ta av stigbyglarna och sen tillbaka. Efter det så skulle nästa rida upp och ta av sadeln och sen tillbaka. Den tredje skulle rida upp upp lämna nosgrimman och sen tillbaka. Den fjärde skulle rida upp och knäppa loss ena tygeln och sen tillbaka. Sista vändan så skulle ta av tränset och sen springa med hästen med tyglarna virade runt hästens hals. Jag fick rida den fjärde gången så jag skulle rida upp baracka och knäppa loss ena tygeln. Min häst var väldigt taggad och kastade sig iväg i full galopp. Plötsligt fick den för sig att börja bråka så den drog ner huvudet allt den kunde och sprakde och bockade och försökte kasta av mig. Jag tappade balansen men ramlade inte av. Allt jag hörde var att mina kompisar skrek att jag skulle sitta kvar. Jag trodde att jag skulle ramla av. Jag skänklade för att han skulle gå fram men då stannade han bara och fortsatte bocka. Jag var helt säker på att jag skulle ramla av men jag satt kvar! När jag kom upp så knäppte jag loss ena tygeln och sprang tillbaka. Det var fem lag och fyra bestod av elever och ett av lärare. Lärarna vann men vi kom tvåa! <3 Vi vann sista grenen när man skulle galoppera sitt snabbaste upp och sen snabbaste tillbaka. När vi hade ridit så hade vi lunch och sen tårtbakartävling. Vi fick rösta om vilken tårta som var finast och mitt lag kom delad etta med ett annat lag. Vi var bäst! Nu ska jag plugga lite och ikväll så ska jag gå och lägga mig i tid!
 
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0