Långt inlägg

Sha sha bloggen! Har inte bloggat på några dagar nu igen. I tisdags så var jag i stallet. Vi var tre stycken på stalltjänsten av sex så vi hade en hel del att göra. Teorin var tråkig och på ridningen fick jag rida Flingan. Flingan var jättejobbig. Hon ville inte gå framåt vad jag än gjorde. Vi hade markarbete och jobbade lite på volter. I skritt och trav var hon jätteseg men när jag galopperade efter någon annan var hon jättepigg. Det gick inte så bra att rida menmen så är det ibland. På kvällen så pluggade jag lite. Igår så var jag i skolan och tråkade och sen mötte jag älsklingen och vi åkte hem tillsammans. På kvällen gjorde jag inte så mycket. Idag  så har jag haft praktik och det var helt okej. När jag kom hem så red jag barbacka på Dante. Han var jättepigg men det var jätteroligt. Han blev sååå fin i slutet av ridpasset. Tänk om alla ridpass gick lika bra. Efter det red jag barbacka på Rollan. Hon blev skrämd när det rasade snö från taket och flög iväg och jag tappade balansen och hängde helt snett samtidigt som hon sprang iväg. Det slutade med att hon stannade och då hängde jag runt hennes hals och alla började skratta. Det såg nog väldigt roligt ut för jag hängde med ena benet på hennes rygg och armen runt hennes hals. Jag insåg att jag bara kunde ställa ner benet på marken så då var det ingen ide att hänga kvar. Resten av ridpasset så blev hon "rädd" för allt. Puckohäst <3 Jag ha haft en sån tur senaste dagarna. I söndags så stukade jag ju till foten och sen red jag i tisdags och belastade mitt vänsterknä för att inte belasta min stukade knä vilket slutade med att jag fick gå med lindat knä hela onsdagen. Idag så halkade jag och ramlade när jag skulle gå ut med 2 ponnysar och så blev jag mosad av typ 700 kg häst när han ville ut ur hagen. Han gick rakt över mig och struntade i att jag stod är. Idag när jag gled av hästen så fick jag ont i hela kroppen. Mitt knä är lite svullet nu. Jag hoppas att det blir bättre imorrn!
 
Puss//Emmiiizz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0