Lååångt inlägg om onsdag, igår och idag!

Hej igen. Onsdagen blev precis så lång och onödig som jag trodde. Först så hade vi engelska och då rättade vi gamla nationella prov vilket var svårt och tråkigt. Sen fick vi prova att göra ett gammalt nationellt prov. Det gick skit dåligt. Efter det så hade vi 2 timmar lunch och sen djurens biologi. Vi hade vår rektor som vikarie. Han gick igenom svaren på några frågor och sen stack han så vi var utan lärare i över en timme och ingen arbetade. Sista lektionen var svenska och då fick vi skriva på våra uppsatser. Jag hade jättesvårt att koncentrera mig. När jag hade slutat så åkte jag och skulle möta älsklingen som sluta sent. Jag stod ute och frös i drygt 40 minuter innan han hade slutat. Sen var bussen hem sen och när vi väl kom till mig så åt vi. Jag hjälpte även honom med matten. Jag som hatar matte men vad gör man inte för att vara snäll. Vi träffades inte ens i två timmar innan han skulle hem.

 

Igår så var jag på praktik. Då fick jag packa påsar, fodra, rycka manen på en häst, släppa ut och in hästar, brodd några hästar och skritta en häst i 10 min. Först sa de att de inte brukade binda upp henne när de borstade henne för att hon kunde känna sig trängd och slita sig så då lät jag henne stå löst när jag borstade. När jag hade sadlat kom en tjej in i stallet och frågade om jag hade överlevt och jag fattade ingenting men tydligen så kunde hon hoppa rätt upp i luften när man sadlade henne. Det var inget jag fick veta innan jag gick in till henne och sadlade. När jag skulle rida så fick jag hjälp för jag fick inte sitta upp själv. Varför vet jag inte. De sa också att jag inte fick släppa tyglarna när jag red hur mycket det än kliade. Varför vet jag inte där heller. Hästen var stor men hon var hur snäll som helst. När jag däremot hade ridit klart och jag skulle försöka stänga ridhusdörren så försökte hon antingen springa över mig eller slita sig loss genom att backa. När jag sen gick ut så blev hon jätterädd för något och kastade sig bakåt och försökte slita sig. Annars så skötte hon sig hur bra som helst. Jag var tvungen att gå tidigare från min praktik för att åka till UM för att få nytt recept på p piller. Det tog typ 5 min. Sen var det stallet igen. Vi var bara tre stycken. Äntligen fick jag rida min lilla älsklings ponny Junior. Jag red barbacka <3 Vi jobbade med lite galopp men mest lite komma igång typ framdelsvändningar, skänkelvikning, rygga och massor av volter. Blev nästan snurrig ;)När jag hade ridit honom så red jag Rollan barbacka. Världens bästa häst <3 hon var pigg men det var roligt. Hon skötte sig. Hon gillade inte att det blåst i tältet men hon var bara på väg att sticka en gång. När jag kom hem så blev det duschen och sen sova!

 

Idag så har jag varit i skolan. Vi såg en idiot på resa imorse. Vi pratade om hur vi beter oss på biologin så vi hann bara jobba halva lektionen. Sen hade vi idrottsprov. Det gick sådär. Jag slutade 14:00 så jag väntade på älsklingen som slutade 16:30. Lite drygt eftersom att det inte fanns så mycket att göra. Vi var i alla fall på bio och såg Sune i Grekland. Det var kul! Har så sjukt ont i kroppen efter igår :( Nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska vara social med mig istället för skype...

 

Puss//Emmiiizz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0